четвъртък, 9 май 2013 г.

Текстови връзки

Текстови връзки 

Simon Pensons и екипът му споделят с нас една изключително интересна публикация, която е резултат от 12-месечни проучвания върху сайта livecasino.co.uk. Целта на проучването е да разбере кой от трите типа реклама има най-голяма конверсия: банерите, бутоните или текстовите линкове, как различните call-to-action фрази оказват влияние върху конверсията, умират ли банер рекламите и др.

БАНЕР РЕКЛАМИ:
Още от зората на интернета банерите са съществено средство за реклама. Въпреки това, през последните години се заговори все по-често, че банерите са умиращ начин за увеличаване на трафика. Именно това е едно от нещата, които Simon и екипът му се опитват да разберат.

С помощта на Live Casino е събрана информация за действията на посетителите на сайта в рамките на 12 месеца, което прави получената иформация възможно най-достоверна. Изследвани са действията на над 10 000 потребители.

КОЙ ЕЛЕМЕНТ Е НАЙ-КЛИКАЕМ?

Естествено за целта се проследява кой елемент (банер, бутон и текстов линк) е получил най-висок процент изходящи кликове. По-долу може да видите резултатите, както и по-детайлно обяснение за тях.

    БАНЕРИ – 17% от изходящите кликове
    БУТОНИ – 43% от изходящите кликове
    ТЕКСТОВИ ЛИНКОВЕ - 34% от изходящите кликове

ТЕКСТОВИ ЛИНКОВЕ и БУТОНИ СРЕЩУ БАНЕРИ:
Интересно откритие, което става ясно от проучването е, че банерите губят кликове с минаване на времето. Самото губене на кликове не е толкова изненадващо, а по-скоро скоростта с която това става.

Както се вижда от скрийншота, банерите са поставени на много “по-традиционни” места отколкото, текстовите линкове и бутоните. Въпреки това, те осъществяват едва 17% от изходящите кликове, докато текстовите линкове и бутоните цели 83%. Интересното в случая е, че кликовете при текстовите линкове и бутоните са се увеличили с 4% в продължение на 12 месеца.

ПРЕМАХВАНЕ НА БАНЕРИТЕВъпреки че очевидно повече потребители кликват по текстовите линкове и бутоните, премахването на банерите се отразява зле на общия брой изходящи кликвания – той спада с цели 6%. Това показва, че банерите все още имат място в различните видове уебсайтове, тъй като по-неопитните интернет потребители са по-склонни да кликнат на тях.

ЗНАЧЕНИЕТО НА ДИЗАЙНА И ПОЗИЦИОНИРАНЕТО:
Проучването на Simon и екипът на Live Casino прави съпоставка между различните типове банери, текстови линкове и бутони. За да разберем по-добре кои варианти са по-кликаеми, авторите на проучването илюстрират своите разкрития с примери:

ВИДОВЕ БАНЕРИ:
Най-зле представил се банер: Guruplay, 4% от изходящите линкове

Банерът на казиното Guruplay с размери 468х90 е пример за това как един банер НЕ трябва да изглежда:

Основни минуси:

    Липсват изпъкващи цветове
    Няма call-to-action бутон
    Няма очевидно послание
    50% от банера е брандинга на казиното, който дори не изпъква

Най-добре представил се банер: William Hill, 32% от изходящите линкове

Основни плюсове:

    Отличаващи се цветове: синьо, зелено, златисто
    Call-to-action бутон с отличаващ се зелен цвят
    Ясно послание – The World’s Finest Live Casino
    Едва 20% от банера е използван за брандинга на William Hill и въпреки това логото се забелязва изключително лесно.

ВИДОВЕ БУТОНИ:
Екипът на Live Casino експериментира с различни цветове бутони.

Най-лош бутон: червен на цвят, 29% кликаемост

Най-добър бутон: зелен на цвят, 43% кликаемост

Зеленият бутон е значително по-кликаем от червения. Това не е случайно. Мнозинството от потребителите виждат червеното като цвят, който казва “СТОП”. Зеленото от друга страна изразява точно противоположното.

ТЕКСТОВИ ЛИНКОВЕ:
Тук екипът, организирал проучването, подхожда с различни текстове, за да разбере кой от тях е най-кликаем. По-долните текстове са използвани в ревютата към различните казина.

Най-добър текстов линк се оказва “Play Live Roulette at *името на казиното* by Clicking Here“. Този линк е насочен към хората, които са прочели ревюто и евентуално биха искали да играят в даденото казино. Линкът е с ясно послание и казва на потребителите къде ще бъдат отведени след кликване върху него.

След като сменят текстовия линк с “Play game now“, екипът на Live Casino забелязва спад на кликовете с цели 48%.

Това показва, че текстовите линкове трябва да са в контекста на съдържанието, което потребителят чете, за да могат да постигнат възможно най-високи click-through рейтове.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Защо хората кликват повече на бутони и текстови линкове?Доверие

Доверието е един от най-важните фактори за увеличаване на кликаемостта на даден елемент. Потребителите са склонни да кликнат нещо, на което имат вяра. Поради това текстовите линкове в полезна статия са изключително ценни.

Интернет интелигентност

С години интернет потребителите са заливани с банер реклами и това е изградило една предпазливост при кликването върху тях. Много потребители дори подсъзнателно блокират банер рекламите и изобщо не ги забелязват при браузване в даден интернет сайт.

Полезни ли са все още банерите?

Авторите на проучването изрично споменават, че това са резултати от тяхното изследване, които просто потвърждават изразени и преди това мнения. Според тях, пространството заделено за банери, в много скоро време ще може да бъде използвано по много по-полезен начин. Съветите им са все още да не премахвате вашите банери, тъй като те играят важна роля и са заслужили своето място в уеб пространството.

Ето и предимствата, които банерите притежават:Те са директни

Много потребители знаят точно какво искат и са достатъчно наясно кога даден банер ще ги отведе в конкретен сайт.

Брандинг

Банерът може и да не бъде кликван, но той със сигурност оставя своя отпечатък в съзнанието на потребителя. Това от своя страна също е начин за реклама.

Интернет е постоянно променяща се среда и ще бъде интересно да видим бъдещето на банер рекламите, както и на все по-навлизащите текстови линкове и бутони. Едно е ясно – изпробвайте най-добрите варианти за вашите сайтове чрез проучвания, подобни на проучването на Simon и екипа на Live Casino. Само така ще сте сигурни, че оптимизирате вашия сайт конкретно за неговите потребители.

Няма коментари:

Публикуване на коментар